Hästdagbok

27/1-12
Blev en tur till stallet med Ellinor för att hälsa på min kanske blivande medryttarhäst, Isak.
Ellinor visade mig runt i stallet, visade vad han skulle ha för mat, vart han stod osv.
Vi mockade och gjorde iordning mat och hö innan vi tog in hästarna (Isak och Freyja) för att göra dom klara för en promenad. Ellinor red och jag promenerade med Isak, vi var ute i ca 20 min.

28/1-12
Provred Isak idag för hans ägare Annica som ville se hur och om vi passade ihop.
Red i hagen och testade lite olika gångarter i båda varven, jätte härlig häst!
Annica tyckte att jag och Isak passade bra ihop som vi kom överrens om att jag skulle ha honom två dagar i veckan, torsdagar och fredagar.
Sedan red jag och Ellinor ut tillsammans på en 45 minuters skrittrunda i skogen - jättemysigt!
Känns bra att ha kommit igång med ridandet igen, 3,5 år är en rätt lång tid utan häst men lik förbannat fanns alla mina kunskaper kvar - jag som trodde att jag skulle ha glömt allt, iaf varit lite skev på vissa delar.
Jätte glad!


Första bilden på oss två!
Bild lånad av Annica!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0