hästdagbok #5+6

Glömde helt bort att blogga och berätta hur det var i stallet så får nog ta och göra det nu, samt bli bättre på det i fortsättningen!!!!

9/2-12
Åkte till stallet strax efter två tillsammans med Ellinöten.
Först bytte hon om sedan fixade vi allt åt hästarna så de skulle trivas när de togs in för natten.
30 min senare tog vi in älsklingen och Freyja och gjorde dom i ordning.
Vi tog bara en 30 min skrittur genom skogen med sadel och förbi fotbollsplanen och sedan red jag iväg till ridbanan och jobbade lite i trav (Bell höll "lektion") Red runt i kanske 20 minuter innan vi började frysa och begav oss tillbaka till stallet och sedan vidare hemåt.

10/2-12
Blev till att åka till stallet tidigt, inte så jävla kallt och det var sol och fint ute. Red ut i 1,5 timme barbacka, förbi fotbollsplanen och ökade runt travbanan (den lilla) och sedan tillbaka till stallet. Hann ta några fina bilder på Isak innan solen gick ner, dock missade vi bussen hem så Ellis pappa fick komma och hämta oss (a) (gjorde inte mig något, var rätt kall om fötterna och hungrig)

Resumé
Älskar att jag tagit upp ridningen igen! Dock blir jag galet irriterad på Bell då hon alltid ska försöka hinna med en speciell buss istället för att ta den tid vi behöver för att kunna ta det lugnt. Jag menar, när jag är i stallet vill jag ta det lugnt för därute mår jag bra, det är min fristad, det är där jag får vara mig själv och slippa allt tjat och gnäll! ÅÅÅÅH!
Åker ut till stallet ensam på torsdag och rider på banan och sedan ut i skogen, vill veta hur Isak beter sig utan Freyja :)

Lite fina bilder på Isakoooo

innan våran ridtur i torsdags

älsklingen på väg tillbaka till stallet

långa tyglar och solnedgång :)

lilla plutten ute i hagen efter ett jobbigt "form"-pass
duktig kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0