Vad blir mitt nästa drag?

Jag menar, nu är körkortet satt alltså är mitt mål avklarat, avcheckat liksom.
Vad ska då nästa bli?
- Jo, jag behöver egen bil. Men för att kunna skaffa en behöver man pengar, och pengar får man om man jobbar eller råkar vinna något storslaget. För att kunna köra runt i bilen behöver man bensin och bensin kostar pengar och som jag skrev så får man pengar genom att jobba.
Alltså borde mitt nästa drag rent praktiskt bli att skaffa ett jobb, ett bra jobb som jag trivs på.

Eller så skaffar jag ett jobb, sparar pengar, kör pappas bil ett tag till men hjälper till med betalningen av soppan och sen flyttar jag hemifrån.
Jag vet nästan vad jag vill göra av mitt liv.

Mål i mitt liv

- skaffa ett jobb jag trivs med
- skaffa bil, gärna saab
- flytta hemifrån
- bilda familj
- leva hälsosamt
- resa utomlands

stay tuned.

borde kanske låta andra läsa min blogg igen. fast nä! inte på ett bra tag. hehe
känns bra att vara hemlig (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0